16 January 2012

~♫♥ SimpLE ♫♥~

~perkataan "Sederhana"adalah pkataan yg plg sy suka.sebab, dari sifat sederhana akan terbit rasa syukur yg membawa kpd pengucapan "Alhamdulillah"
~bersederhanalah dlm segala hal...nescaya kamu akan tenang wlaupun dlm nikmat yg sedikit:)
situasi 1

miss X: you pakai pencuci muka apa? i beli one set SK II tau...(tanpa d tanya, terus ckp pakai SK II)
miss Y: ermmm...sy pakai yg biasa2 jea...masa remaja dulu pakai pucuk jambu batu jea...tumbuk lumat pastu sapu kat muka.hehe

situasi 2

miss X: lor....nape beli minyak wangi brand ni? time sale gni, beli lah Gucci kea...Paris Hilton kea...bila lg nak merasa kannn
miss Y: Xpelah, belum masanya lg nak pakai yg brand tu...:)

situasi 3

miss X: ehhh,,,, rugi tau kalau beli handbag jenama yg ni,, tambah lagi RM100 u bleh dpt brand yg lagi elok apaaaaaa....
Miss Y: i tak memilih brand, i memilih design yg cantik d jea...xkisah la cap daun mengkuang pun..

~ahaa,, 2 adalah antara senario yg biasa d hadapi...klau org yg taknak besederhana dlm kehidupan, dialog dia mungkin jadi lain lah kan.

~dan mungkin kerana terlalu taksub kpd kesederhanaan, maka sgala aspek sy nak duduk kat "middle" jea...xmau jadi winner, takmau jd juara... dan takmau jadi yang pertama. ms skolah dl pun dk kelas tgh2...tak cerdik sgt, dan x tercicir sgt. ehe,,,masuk univ pun bukan lah sampai ke oversea..:p
kje pun biasa2...xdelah sampai org kne hormat sehingga kita rasa hidup sambil menongkat langit...

~harapan, semoga kesederhanaan akan terus subur dalam diri...kerana, dari kesederhanaan lah kita akan lebih kerap merasa syukur dgn setiap kurniaanNYA...:)

1 comment:

Syeikh Ahmad a.k.a Encik Cetokin said...

saya juga suka akan kesederhanaan...nice picture :)