Pages

13 March 2012

~Buatmu Teman~

I'm dedicate this post to “Nur Syafini Ahmad Kamil”


Salam....Finie,,
kad jemputan yg kamu antar dah berjaya aku terima. Saat itu, menitis jgk lah i mata aku. Apa tidaknya, sorang lagi teman aku dari 108B, bakal menamatkan zmn bujang.sobs3,,
Dan, salah lah tekaan kamu dan nisa yg telah bergurau 5thn yg lalu bahawa aku akan menjadi manusia terawal yg akan berkhawin...:(
~Sesungguhnya, kita tak mampu meramal masa depan kan....(T_T)

Finie,
Ingat tak waktu2 kita meniti kedewasaan d UiTM dulu? Masa 2 aku tak tau pun kita satu negeri...mujur lah ada mamarazi(nisa) yg pergi menjejaki kaum kerabat kita.hehe. Aku time 2 macam “homesick” lah....terperap d dorm bersama hset “chokia”ku. :p
masa 2 aku cuma ada nisa (maklumlah 1 skolah). Dan selepas kamu n nisa berkenalan, dia pun dgn riang ria nya dtg bagitahu aku yg dia dah ada geng cocopowerangers yg baru..wah!!!!
ketika 2 aku igt lagi, aku d level 3 dan kamu n nisa dapat asrama d tingkat 4.-berjiran wooo :)

wajah UiTM yang dirindui...:)

Finie...
Ingat kah dikau ketika kita d gigit tebuan secara berjemaah? Ehhh lupa plak, aku-nisa-bed jea yg kena kan? Kamu plak selamat dgn jayanya. Tp yg plg teruk aku lah. Sbb kena kat bibir....maka, 18jam aku jadi ning baizuka.... Nisa best la sbb kne kat kaki. Bed kat bahu,, n kamu tak kena langsung...uhhh,,,,,
masa 2 semua jenis petua korang bagi kat aku. Macam2 benda aku sapu. Yealah, kan kea malu if masuk dewan esk semua org tgk? Tobat klau x ilang bengkak 2 aku tak mau join minggu suai kenal tu...(T_T)
kesimpulannya, jgn berteduh d bawah pokok tanjung yg rendang okeh (^_^)


selepas tidak lagi menjadi penghuni asrama, kita pun melangkah lebih jauh.(jauh sikit dari kampus je. Still dk malaysia.ehe,)
dan.....time 2 lah kita sama2 blajar hidup berdikari. Angka keramat yg x kan aku lupa adalah 108B..
di situlah kita menjadi sebuah keluarga yg berlainan mak ayah..,,tp matlamat kita sama...nak habiskan jgk degree yg time 2 kita anggap tak tau leh habiskan ke tak. (masa 2 semua benda rasa susah jea kan)
beza kita yg ketara adalah,
aku tak pandai...kamu plak, pandai sgt (^_^)

Finie, thanks a lot sbb bagi support utk aku jadi berani. Berani apa??
alaaa...kan ke kamu yg menemani diriku yg konon2 nya segan nk bergambar ngan “pakcik bus fevret” ???haha
time 2 kita kne pegi buat lawatan ke UiTM Shah Alam, ada dua ke 3 buah bus yg disediakan. Dan kita ada pakcik bus fevret masing2...:p
orang lain sibuk duk ambik gambar dgn lecturer kot,, kita ambek gmbr ngan pakcik bus..bed lagi klakar, dia terkinja2 nak ambik gambar dgn pak guard dkat Open Univ..haha
~kita ni remaja yg luar biasa...bukan tahap artis. Sebab kalau nampak artis, xnak plak ambik gambar. Kecuali bergambar dgn Anuar Zain dkat de curve..ehh, aku jadik tukang ambik jea la :)

FiNie...
aku jadi sdeh kalau igt blk kenangan2 kita dulu...”kepelbagaian” tu ada..dan ia jadi manis sgt bila diamati balik. kan3??

Masih ingat tak saat2 kita and de gang jadik 1 group utk asigment ISD?? ntah macam mana kita sepakat nk p buat kat NAZA Gurun. Aku dah tak ingat nama2 pegawai yg incharge kita. Tp muka2 diorang aku still ingt...memang best,, tp time nak present kat tempat diorg tu....ketaq jgk la kepala lutut aku. Dan automatik kepala lutut jadi longgar bila diorg tegur pasal background slide!!!! buat kat NAZA, tp aku p letak secebis gambar “Gen two” haha...
nisa klaka sebab dia tak nak present. Nak jadik tukang “tekan slide” jea..hihi.
Kalau aku igt detik2 tu kan, mmg rasa nak gelak guling2..so funny.
Tp time semua kejadian 2 berlaku, kita dup dap dup dap....kalau nk tergelak pun, gelak dalam hati jea..:p
dan alhamdulillah...semuanya selesai di dewan Laguna Merbok.kalau bleh flash back balik time kita present 2 tentu klaka kan. Ngeh3

Nisa, Aini, Masni, Linda,Fini~kenangan di NAZA Gurun



Finie,
aku masih ingat lagi time 30Mac,,yup. Malam 30mac.
Uit,, jangan wat tak ingat plak.hehe
ketika diri ini tekun membuat asgment yg bertimbun..bertemankan laptop dan earfone,,tiba-tiba
+
+
+
+
+
+
+

pufffff.....
seguni gandum menerjah ke kepala ku...lepas tu,, lagi scary bila kejadiaan tu d sambut oleh hilaian 3 makhluk halus!!! huwaaa...
aku tau sangat dah sapa 3 makhluk tu.
Fini-masni-nisa.

Owhh...sadis btol bila sambutan bufday ku d hujani dgn hujan salji(gandum)habis skali dgn laptop aku korang p renjis...sobs,,
by de way, TQ 4 little cake 2...nampak mcm cake “Koop” jea...haha

haaa... mlm tu aku dpt line free...maka korang tentu jeles...(7hari 7mlm tuh)...:p

disebabkan time tu aku sorang, kne lawan 3(kamu,masni n nisa),, maka aku tak mau lawan...akan ku tunggu bln 8 dan 9...siap la!!! haha
~masni slamat sebab dia bulan 1. (T_T)

time giliran ur bufday,, kamu macam tau2 ek aku nk balas dendam...pandai jea p masuk tido awal. Siap kunci pintu lagi. Haha
nisa selaku “warden” rumah, tentulah dia ada semua kunci bilik..yuhuuuuu!!!
gaya yg aku gunakan bukan lagi tepung gandum(kbetulan kot, tepung habis. Aku cr kat dapur takde)
aku yg tramat kreatif ni guna benda free jea...
~ AIS~
ais ketul+air ais = sejuk tahap antartik

maka malam itu,, adengan simbah menyimbah pun berlaku...ha3
apapun, sorry sesangat ek. Raya tahun sebelum2 ni kan kita dah bermaafan melalui kad Raya :)

okeylah,
masa tak mengizinkan untuk aku post entry panjang...aku harus berlalu dengan kesayuaan...sebak di dada kerana seorang lagi teman yg d sayangi sudah berteman....
sekarang berdua..pasni kamu akan bertiga plak.huhu




Antara teman lain yang melangsungkan perkhawinan di bulan Mac:-

~Farhan dan Fieza~


~Cikgu kamsiah dan Pasangan~


Eni Noraini dan Riddwan



*SeKaLung TahniaH unTuk Semua yang Slamat Membina Masjid pada Bulan ini*

2 comments:

nikeika said...

waiting ur wedding card :-)..

Ainie Apple said...

ika~otey....nk bg yg tulis atas daun jea kat ika..ehe,,:p