10 July 2014

Moga Allah jaga...sebab Allah sayang..


Hujan yg turun..bagaikan mutiara..
Berkilau bersinar bekerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
dan bayu berpuput lembutttt~
ceceee..bujet suara mcm sudirman sgt..

Sejak puasa ni kan memang selalu sangat lah hujan,
Kalau tak hujan pon, mesti macam mendung-mendung.
Matahari main chak-chak je...
tapi ble hujan petang dlm pukul 7 camtu,
Tengok air hujan pun boleh terbayang air tebu. Terus tutup tingkap rapat-rapat. taknak tengok hujan. "Ciss saiko punya hujan!", berkata hati kecilku.
Memang sedaplah puasa cuaca camni. Sejuk.

Tapi..macamana umat islam palestin di GAZA? (T_T)
hujan sebenarnya turun bersama rahmat dan malaikat-malaikat Allah.
jadi, ambillah kesempatan waktu mendoakan umat islam yg semakin di tindas.

ثِنْتَانِ مَا تُرَدَّانِ الدُّعَاءُ عِنْدَ النِّدَاءِوَ تَحْتَ المَطَرِ
“antara doa yang tidak akan ditolak: doa ketika azan dan
doa ketika ketika turunnya hujan.”
(HR. Al Hakim dan Al Baihaqi. Syaikh Al Albani)


Di bulan mulia ini saya ingin mengajak rakan-rakan menghulurkan sumbangan kepada saudara-saudara kita yg berjihad dan masih bertahan di bumi Gaza. Tidak kira sumbangan sebanyak RM100, RM50, RM10, RM5 atau RM1. Mohon kita bantu apa yang mampu.

Tabung Ki
lat Aman Palestin Bhd. RM 5 juta sasaran. Tujuan utama membeli barangan keperluan perubatan.

Bank Islam:12029010047880

Maybank:562263010787

Bank Muamalat:12070005133717

RHB Islamic Bank:21245760004907

Bank Rakyat:22-080-619592-2

Tabung Wanita & Kanak-Kanak Palestin | Bank Islam:1202-9010-0598-95

Bank CIMB:8600460353


SELAMAT BERAMAL SAYANG-SAYANG.. :)

 

1 comment:

twinscraftlife said...

HI!! 안녕하세요~ we are twinscraftlife! pls visit our blog shop^^ 꼭 오세요~~!!^^ twinscraftlife.blogspot.com